vineri, 5 noiembrie 2010

no need for speed

eram la faza în care toate femeile aveau chipul ei
luam câte o înghiţitură
din paharul cu bere şi opream lichidul gălbui
la câţiva centimetri de buze ca la o vamă
înainte de a înghiţi
gest inexplicabil

la câteva mese în faţa mea era un cuplu
cel mai gălăgios prin fericirea pe care o degaja
ea stătea cu spatele la mine
dar îi puteam vedea zâmbetul prin ceafă
lui îi vedeam din unghiul în care stăteam doar umerii
ieşind parcă prin părul ei
la ei faţa de masă era ca în reclamele la detergenţi

afară am observat că era
frigul acela care îţi respectă căldura interioară
se lipea doar de obraji cu nişte palme tandre
suficient cât să nu iau autobuzul şi să merg până acasă
cu o senzaţie ciudată

simţurile mi se ascuţiseră m-am uitat la lună
i-am văzut clar solul arid m-am şi văzut hoinărind acolo
lovind praful selenar până ce m-ar fi acoperit
mi-ar fi intra în ochi pe nas în păr
în mijlocul acestui praf ca într-o sferă
aş fi zâmbit nevăzut de nimeni
mă jucam cu ceaţa
parcă era o pânză de păianjen îmi umezise palmele
ţineam mult la micile broboane apărute
în care lumea devenea concavă
şutam în toate cutiile sau sticlele de plastic
din smucitura produsă amintirea ei ieşea din mine
ca praful dintr-un covor când îl baţi
o parte însă se aşeza la loc
în cel mai confortabil loc din trupul meu
inima
stârneam câinii
lătrau la mine pentru scurt timp
când aveau impresia că mă dizolv în întuneric
se întorceau sub maşini
în locul unde cerul lor avea forma
unei tobe de eşapament
am încercat prin puterea privirii
să ridic în copaci frunzele căzute
ca în videoclipul return to innocence

erau foarte multe non-stopuri în oraş
cu vânzători care stăteau afară
încercând să se comporte
ca şi când totul e bine
prea multe reclame luminoase care mă loveau
cu mingi invizibile de lumină

eram în perioada aceea
când după o plimbare atât de lungă
aş fi vrut să o reiau
când aveam impresia că pe undeva
pe una dintre străduţe
am suferit prea puţin

* din volumul /de-a bușilea prin aer/ ed. Tracus Arte , București 2014

3 buşeli:

  1. tare dragut,traiesc si eu adeseori aceste sentimente,iar de ceva timp chiar ma "balacesc" intentionat in ele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa simti cum toata fericirea ta o vezi acum la altii, iar incrustat intr-o cochilie doar sunetele inimii ce-ti cere dragostea mai auzi. Cunosc prea bine acest sentiment...agonizant.

    RăspundețiȘtergere
  3. da, este ceva greu de suportat. si greu de redat.

    RăspundețiȘtergere

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!