duminică, 29 septembrie 2013

Octavian Perpelea și perușul ''nevermore''




vezi lista completă a invitaților pe blog > aici

Octavian Perpelea
este un poet discret din peisajul acestei Românii în care scriitorii scot anual volume (devenind niște industrii de  almanahe). Atitudinea lui poate părea nepractică, neavantajoasă chiar, acum când se cer versuri strigate de pe scenă și autopublicitate agasantă din partea autorului. Și asta pentru simplu fapt că poezia și-a pierdut din puterea de seducție (oare a avut-o cândva?), încercând să compenseze prin prezență. Conștient de acest lucru Octavian Perpelea nu cade în capcana autocompătimirii, sau a blamării ființei de poet devenită peste noapte ingrată. Știe (vede) că nu pedeapsa unei ființe divine a năpăstuit omenirea cu acest flagel al nesimțirii artistice, ci este doar mersul firesc al istoriei în care avem norocul -sic!- să ne aflăm (a absolvit Facultatea de Științe Politice din cadrul Universității București cu o diplomă de doctorat despre Emil Cioran). Astfel înțeleg eu ironiile puternice cu care își împânzește poeziile, ironii niciodată gratuite și mereu insolite, ca o cădere pe scări venită atunci când le cobori dimineața fericit cu gândul la iubit(ă). Limbaj licențios? Nu, este doar prezentarea ironiei vieții din punctul de vedere al unui je m'en fiche -ist. Nu ne mai miră că blog-ul lui se numește cu dricul pe contrasens.

balkan nirvana


înmatriculez stele
într-o lamaserie din Berceni
&-n fiecare duminică
defilez
cu un cap de porc
la subraţ
prin Hala Obor
unde trăncănesc
despre zemuri & zen
carne & karma
sunt un shemale budist
cu pantof roşu
ce aşteaptă
următoarea rată
spre Shambala
pregătit să ciordească
mărgelele de sticlă
ale preafericiţilor
& să le redea poporului
în târgul Vitan

Tyler Durden


1000 de cuvinte aşteaptă
la poarta buzelor tale
îţi freamătă prin salivă
tapetează gura însângerată
îndopată cu bomboane de napalm
1000 de cuvinte stau să-ţi mute falca
mai convingătoare decât directa lui Mike Tyson
apăsătoare ca sărutul lui Iuda
1000 de cuvinte într-un
montagne russe
o cursă nebună fără frâne
rostogolindu-se isteric
spre minţile oamenilor
1000 de cuvinte pregătesc
un discurs nihilist care
să arunce lumea în aer
& să instaureze o nouă barbarie
ca şi cum un demiurg îndrăgostit
de abstract-expresionism
s-ar apuca să picteze din nou
lumea

geopolitică

tandreţea îmi stă în gât
ca o flegmă
şi-mi trezeşte
potenţialul erotic
al mâinii stângi
pe vremea asta
în Cuba
ţăranii strâng recolta
de trestie de zahăr

neoromantism

mi-am vopsit camera
în violet
mi-am comandat
perdele negre
am înlocuit cu nişte
candelabre uriaşe
lumina electrică
după care am cumpărat
un pui de peruş
de la magazinul de animale
pe care l-am învăţat să spună
nevermore

generaţia pro

stăm cu toţii
sprijiniţi de gard
mâncăm seminţe
bem bere la pet
o ardem pe caterincă
& cât e ziua de lungă
nu facem 
decât să aşteptăm
asemeni unor stridii
bătrâne & bovarice
ce visează
să ajungă
la masa bogaţilor

35

am 35 de ani
cei mai mişto ani
s-au dus
istoria vieţii mele
poate fi citită pe pereţii
oricărei haznale
publice

am 35 de ani
& n-am făcut nimic bun
în viaţă
am plămadit un monstru
am smuls un copac
am demolat o casă

gherila spirituală

sunăm la interfon
până se găseşte
cineva să deschidă
ne uităm atent
să nu fim zăriţi de nimeni
unul dintre noi stă afară
& ţine de şase
apoi vârâm în
cutiile de scrisori
poze cu
Sfântul Prepuţ

dixtracţie

mi-am injectat
în inimă o doză de botox
& acum mă plimb
cu gondola pe
cheiul Dâmboviţei
trimit bezele pescăruşilor
& cetăţenilor curioşi
care-mi zâmbesc
ca nişte copii somalezi
flămânzi
puşi să pozeze
pentru revista guvernului

agentul 00,7

tirat într-un
lan de porumb
îmbrăcat cu un
costum de camuflaj
made in China
urmăresc încordat
cu un binoclu şmecher
de 50 de coco
zborul iniţiatic
al muştei
de căcat

1 buşeli:

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!