sâmbătă, 24 octombrie 2015

10 de la poetul Florin Dochia


la rubrica poemul săptămânii am ales un poem al scriitorului Florin Dochia, a cărei activitate o puteți urmări și pe blog-urile starea de cultură, flashbook sau revista urmuz.

poezia face parte din volumul paradisul amar, ''în pregătire pentru 2017 sau 2020'', a declarat autorul pentru acest blog.


10

am deschis fereastra 
şi poştaşul mi-a adus o scrisoare de la domnul ionescu
nu o uita pe doamna smith 
în viaţă trebuie să te uiţi pe fereastră. 
am semnat confirmarea de primire 
şi poştaşul a plecat mai departe.
azi începe viaţa mea – scria
pe spatele sacoului său bleumarin.
e bine să te uiţi pe fereastră
de aici se vede calea luminoasă a vieţii şi a morţii.
azi începe viaţa mea – spun
în fiecare dimineaţă şi privesc pe fereastră,
aşa cum o îndeamnă doamna smith pe doamna martin,
care înţelege că e doar un fel de a spune
englezul şi-n casa goală e ca la curtea regală.
însă domnul smith este categoric
luaţi un cerc, mângâiaţi-l şi va deveni vicios!
aşadar vin şi întreb dacă ştie careva
cum se mai piaptănă cântăreaţa cheală.

[paradisul amar, 10] (c) FF

1 buşeli:

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!