marți, 26 martie 2013

Pariu pe Poezie II

Dragii mei, pentru că data trecută inițiativa ce a constat în citirea textelor voastre în cadrul evenimentului Pariu pe Prietenie a fost bine primită, o să o reluăm și în această ediție. 
Rog colegii mei 
Cristina Firoiu
                                              să fie numai ochi și poezie pentru a-și alege cuvintele.

După cum bine v-ați dat seama, tema din această săptămână este muntele. Fie că sunteți inspirați de temă, fie că sunteți inspirați de spiritul temei, fie că nu sunteți inspirați sub nicio creastă (ca să nu zic sub nicio formă), vă invităm să ne lăsați semnele voastre formate din litere urlătoare.
Vă așteptăm cu poeziile până pe data de 30 martie, ora 00:00, atașate ca și comentariu la acest post. Poeziile alese vor fi citite în cadrul evenimentului Pariu pe Prietenie ce va avea loc pe data de 31 martie 2013, în club Mojo din București, începând cu ora 18 00 (sala de jos).

5 buşeli:

  1. gândind la tine

    astăzi voi căuta câteva cuvinte și o imagine simplă cu o mare liniștită și țărmul ei din nisip și iarbă, câteva tufe, o pasăre cântă sacadat între ramuri, prosopul miroase a ulei de plajă și a tine, iar tu mă privești zâmbind, șoptești: - iubitule, iarăși visezi și ești departe, iar eu să clatin ușor din cap, sunt mai aproape ca oricând și atunci vine o altă imagine, soarele dispare dincolo de mare, în urma lui câteva stele lucesc ca niște speranțe de noapte și un fum alburiu rămâne la apus, intrăm în casa de pământ și ne iubim domol și pielea noastră sărată picură spre dimineață flăcări arzând în flori de mac vestind o nouă zi în paradis

    RăspundețiȘtergere
  2. mușcături smălțuite - Popa Radu-Andrei

    iarăși m-a mușcat nina de umăr
    în locul pielii am un tatuaj cu dinții ei
    perfect aranjați în ordine alfabetică
    de la stânga la dreapta
    de la dumnezeu la satan
    îmi pun comprese cu aripi pârguite
    frunzele toamnei deja sunt apuse vechi murdare
    pe spătarul zgâriat al canapelei
    atârnă leneș un ciorap rupt în dreptul coapsei
    e abur în camera asta mică
    tracy chapman îmi închide inima
    aud o bătaie două trei patru
    sună a pași goi lăsați pe plaja acoperită cu scoici

    undeva
    la o ușă îndepărtată de gurile sufletului
    se lovesc pumnii mici și strânși
    inelul zgârie lemnul stropit cu toate durerile
    gâtul sticlelor răsună ca un ecou al vieții
    taci sunete
    nu mai ciocăni
    acum cade o frunză de rodie
    se deschide dur zgomotos
    îmi simt camera violată de un parfum cunoscut
    cearceaful miroase ca un cavou lăsat deschis
    unde s-au adunat gutui nuci dovleci cămăși
    poze din era holocaustului tricouri rupte
    imagini cu paltonul roșu fluturând pe un pod anume
    mâinile ținute împreunate pentru o rugăciune în cuplu
    doare chestia asta inspirată din filmul mut
    dar e un timp și pentru moarte
    sau pentru trecut

    până la urmă
    îmi fac seppuku folosind
    ultimul fir de păr lăsat de nina pe agenda roșie
    tatuajele țipă spre amintiri
    lasă-mă lasă-mă lasă-mă
    închid ochii și văd alb
    și palme legate de funii vechi
    și copii întinși pe diguri
    simt culorile intrând în vene ca un drog râncezit
    îmi pierd ultima suflare
    am pe inimă o mușcătură lăsată de dinții perfecți

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu titlu 2

    în ploi de chitară îşi aud ecoul munţii
    Carpaţi
    fără filtru
    cu mult fum negru
    în plămâni ciuruiţi
    şi în gândul că: eu mă pot lăsa oricând!
    întrebarea e: tu mă poţi lăsa?

    ca după un paracetamol
    cum mă lasă capu’

    sau te laşi pe picior în jos
    într-un simptom surd
    ce durează...
    până la apendicită acută.
    acu’ te laşi tu
    acu viu spre tine.
    ţine-mă!
    ori dă-mi drumu’
    într-un gol în stomac
    pe-o ploaie ritmică
    din filmul meu preferat


    (Anamaria Carpen)

    RăspundețiȘtergere
  4. AM INTARZIAT !

    Rîul de munte

    de Rosita

    Aţi văzut vreodată
    un rîu de munte ?

    Tumultosul, năvalnicul
    zgomotosul, certăreţul
    rîu de munte !

    Aş vrea să mă culc
    în acest rîu,
    iar rîul să curgă
    peste mine,
    să mă spele,
    să mă netezească
    ca pe o bucată
    de piatră
    conţuroasă
    ce sînt !

    Tumultoasă, năvalnică
    zgomotoasă, certăreaţă
    femeie de la munte !

    RăspundețiȘtergere
  5. CODOBÁTURA, acea pasăre migratoare mică, cenușie, cu coada lungă, în veșnică mișcare, care trăiește pe lângă ape

    poezie de ROSITA

    Dacă nu erai tu,
    nu-mi descopeream
    această latură
    de isterică şi nebună
    codobatură.

    De nu eram o
    isterică şi nebună
    codobatură,
    nu-ţi descopeream
    această latură
    de a transforma
    o femeie într-o
    isterică şi nebună
    codobatură..
    ..................
    - Vezi ? Mă înnebuneşti
    în aşa hal încît jignesc
    cu nepăsare,
    o biată şi nevinovată
    pasăre !

    Ca să înţelegeţi mai bine
    această amestecătură de
    antiliteratură,
    CODOBÁTURA
    mai este numită şi
    bîţîitoare,
    obrăznicătură,
    păstoriță,
    jumătate-de-pasăre,
    ochiul-boului,
    pasăre-țigănească
    şi,culmea,
    SLUJNICA CUCULUI !

    RăspundețiȘtergere

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!